Městská část Praha - Šeberov vznikla zákonem ČNR č. 418/1990 Sb. o hl.m.Praze, nyní ve znění zákona č. 131/2000 Sb., o hl.m. Praze ve znění pozdějších předpisů. Navazuje na působení Místního národního výboru. Městská část Praha-Šeberov byla jako obec z okresu Praha-západ připojena ku Praze 1. července 1974.
Základním předpisem upravující postavení hlavního města Prahy je zákon č. 131/2000 Sb. o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"). Tento zákon upravuje postavení hlavního města Prahy jako hlavního města České republiky, kraje a obce a dále upravuje postavení městských částí. Městská část má vlastní majetek, má vlastní příjmy a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Městská část vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Městská část je samostatně spravována Zastupitelstvem městské části Praha- Šeberov; dalšími orgány Městské části jsou Rada městské části, starosta městské části, Úřad městské části. Do samostatné působnosti hlavního města městské části patří spravování záležitostí, které jsou v zájmu městské části a jeho občanů, pokud nejde o výkon přenesené působnosti městské části nebo úkoly, které jsou zvláštními zákony svěřeny správním úřadům jako výkon státní správy.
Nadřízeným orgánem městské části je Magistrát hlavního města Prahy.
pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:30 |
středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:30 |
Další informace jsou na stránce podatelny.
pondělí | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:30 |
středa | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:30 |
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
Sazebník úhrad za informace poskytované dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
I. Materiálové náklady:
1. pořizování černobílých kopií na kopírovacím stroji:
A 4 jednostranná kopie.........2,00 Kč
A 4 oboustranná kopie..........3,00 Kč
A 3 jednostranná kopie.........3,00 Kč
A 3 oboustranná kopie..........5,00 Kč
A 4 mapového podkladu.......6,00 Kč
A 4 mapového podkladu.....12,00 Kč
Ve stanovených cenách je započítáno DPH v aktuální sazbě.
2. výtisk z počítače
jedna strana černobíle..........4,00 Kč
jedna strana barevně............5,00 Kč
3. technický nosič dat (cd, dvd).......... 24,- Kč
II. Náklady na vyhledání a zpracování informací
prvních 30 minut práce..................................zdarma
za každých dalších započatých 15 minut.....50,- Kč
III. Poštovné:
Dle aktuálního sazebníku České pošty.
Požadované doklady se zasílají obálkou s hnědou doručenkou.
Určující podmínky:
1. Všechny druhy písemností a úkonů jsou pořizovány za ceny uvedené v sazebníku.
2. Ceny uvedené v sazebníku se nevztahují na vydávání fotokopií z úředních spisů a přinesených písemností.
3. Vydání informace je podmíněno zaplacením úhrady.
4. Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen uvedených v sazebníku.
5. Nepřesáhnou-li náklady 50,- Kč, bude informace zaslána zdarma, a to zpravidla obálkou bez doručenky.
Ověření jedné strany 30,00 Kč
Po zpracování informace bude žadatel vyzván k úhradě nákladů vynaložených na vyhledání a poskytnutí informace. Po provedení úhrady bude požadovaná informace poskytnuta způsobem, který žadatel uvedl.
Správce údajů:
Městská část Praha - Šeberov, K Hrnčířům 160, 149 00 Praha, IČ 00241717
Kontakty na správce najdete https://seberov.cz/kontakty/
Jaká je odpovědnost správce?
Jako správce Městská část Praha - Šeberov jsme odpovědni za veškerá zpracování Vašich osobních údajů v rámci některé agendy v městské části. Dále vyřizujeme Vaše žádosti (např. o opravu, výmaz, o informaci o Vašich osobních údajích), námitky, a poskytujeme Vám informace o tom, jak a proč s vašimi osobními údaji nakládáme.
O řádné nakládání s osobními údaji se stará také pověřenec.
Kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů:
Hana Vlčková, tel. +420 602 608 054, hana.vlckova@sms-sluzby.cz.
K čemu je mi pověřenec?
Na pověřence se také můžete obracet s jakýmikoliv dotazy, podněty a požadavky na uplatnění Vašich práv, které se týkají přímo Vašich osobních údajů používaných v rámci některé agendy v městské části, a to zejména, pokud se nechcete obrátit přímo na zástupce městské části.
Pověřenec Vaše dotazy, požadavky a podněty odborně vyhodnotí, předá správci spolu s doporučením, jak je řešit, případně vám poskytne základní informace a konzultaci. Je vázaný mlčenlivostí a dodržuje důvěrnost i o stížnostech. Odpovědný za vyřízení Vašich dotazů, podnětů, námitek a požadavků je však výhradně samotný správce.
Jaká jsou Vaše práva?
Pokud Vaše osobní údaje používáme v rámci nějaké agendy v městské části (odborně řečeno – naše městská část je zpracovává jako správce), máte právo:
1. Dotázat se, zda se zpracovávají, a žádat jejich kopii (export) (podrobněji čl. 15 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679 - eur-lex.europa.eu, dále používáme zkratku ON). V případě, že Váš požadavek na poskytnutí těchto informací bude zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený, zejména opakovaný v krátké době, můžeme požadovat úhradu přiměřených nákladů podle https://seberov.cz/urad/jak-si-vyridit/.
Zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený požadavek můžeme též odmítnout.
2. Požadovat opravu svých osobních údajů, pokud jsou nepřesné, požadovat jejich vymazání, pokud se zpracovávají neoprávněně, a požadovat, abychom jejich zpracování omezili (podrobněji čl. 16, 17 a 18 ON).
3. Dále v případech, kdy zpracování probíhá proto, že tím plníme náš úkol ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým jsme pověřeni (čl. 6 odst. 1 písm. e) ON), anebo kvůli našemu oprávněnému zájmu (čl. 6 odst. 1 písm. f) ON), máte právo podat proti tomuto zpracování tzv. námitku (podrobněji čl. 21 ON).
4. Dále máte právo se o zpracování svých osobních údajů dozvědět informace, vztahující se k jednotlivým agendám („účelům zpracování“). Jejich obecný přehled zveřejňujeme níže.
5. Pokud je zpracování Vašich osobních údajů založeno na tom, že jste nám k němu udělili souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. anebo čl. 9 odst. 2 písm. a ON), máte právo tento souhlas kdykoli odvolat. Souhlas odvoláte tak, že na adresu podatelna@seberov.cz zašlete zprávu, v níž uvedete, o jaký souhlas jde a že ho odvoláváte. Totéž můžete zaslat i listinnou zásilkou na naši adresu, uvedenou na začátku tohoto textu, anebo osobně.
6. Ve Vašich dotazech, podnětech a požadavcích ke svým osobním údajům se musíte identifikovat a uvést na sebe kontakt, protože zpravidla budeme muset nejprve ověřit Vaši totožnost. Vyřízení urychlíte, pokud se na nás obrátíte způsobem prokazujícím Vaši totožnost, jako je datová schránka, e‑mail s uznávaným elektronickým podpisem anebo listinné podání s ověřeným podpisem, případně se na úřad městské části dostavíte osobně s průkazem totožnosti.
7. Pokud nebudete spokojeni s vyřízením dotazu, požadavku nebo podnětu správcem, máte právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů - uoou.cz. Předtím je ale vždy vhodné projednat problém s pověřencem. Jeho úkolem je především právě dohlížet na to, zda s Vašimi údaji pracujeme řádně a neporušujeme Vaše práva.
Velkou část údajů o občanech městské části Praha -Šeberov, vlastnících nemovitostí v naší obci nebo dalších lidech zpracováváme, protože nám to přímo ukládají zákony či navazující prováděcí předpisy (například zákon o evidenci obyvatel, zákony o volbách, stavební zákon, zákon o obcích, o místních poplatcích, o matrikách, zákon o svobodném přístupu k informacím a mnoho dalších). Takto zpracováváme především jméno a příjmení, rodné číslo, datum narození, státní občanství, místo narození a místo trvalého pobytu, údaje o uzavření manželství, o úmrtí a další údaje, zejména ze žádostí a dalších podání. S těmito údaji pracují určení zaměstnanci na našem úřadě, případně je předáváme v rámci plnění zákonné povinnosti státním a dalším úřadům a veřejným institucím.
Dále zpracováváme na základě smluv údaje o našich zaměstnancích a dodavatelích či jejich zástupcích. Takto zpracováváme především jejich jmenné a kontaktní údaje, údaje o platu a odměně a dalších platbách, údaje pro zdravotní a sociální pojištění, bankovní spojení a další podobné údaje. Na základě smluv také zpracováváme údaje o kupcích a nájemcích nemovitostí. S těmito údaji pracují určení zaměstnanci na našem úřadě, případně je předáváme v rámci plnění zákonné povinnosti ČSSZ, finanční správě, Úřadu práce ČR, zdravotním pojišťovnám a dalším úřadům.
Dále na základě plnění úkolu ve veřejném zájmu zpracováváme některé osobní údaje v dalších evidencích, například pro informování občanů, pro oceňování jejich jubileí, zajištění některých služeb (např. vyúčtování vodného a stočného), pro vypořádání veřejného projednání územního plánu a pro další účely. S těmito údaji pracují určení zaměstnanci na našem úřadě, v některých oblastech je předáváme i dalším příjemcům (například v oblasti územního plánu jeho pořizovateli ).
Na základě oprávněného zájmu obce zpracováváme některé osobní údaje v rámci ochrany majetku obce (například kamerové systémy, zabezpečení objektů), v rámci ochrany informačních a komunikačních systémů obce (například IP adresy návštěvníků webu, přihlašování na wifi). S těmito údaji pracují pouze určení zaměstnanci na našem úřadě, v případě incidentů je poskytneme Policii ČR či dotčeným osobám.
Osobní údaje uchováváme po dobu nezbytnou k účelu, pro který je zpracováváme, případně po dobu stanovenou spisovým a skartačním řádem.
Osobní údaje nepředáváme do nečlenských států Evropské Unie.
Osobní údaje nejsou předmětem automatizovaného individuálního rozhodování, včetně profilování.
Čl. 38 odst. 5 ON
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.