1. Tajemníka úřadu jmenuje a odvolává starosta po předchozím souhlasu ředitele Magistrátu hl. m. Prahy.
2. Tajemník úřadu ze své funkce zejména:
- a. plní úkoly vedoucího ÚMČ podle zvláštních předpisů,
- b. je nadřízený všem zaměstnancům ÚMČ, plní funkci statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů vůči zaměstnancům zařazeným do ÚMČ,
- c. navrhuje radě městské části zřizování a rušení referátů a předkládá ke schválení organizační strukturu ÚMČ a její změny,
- d. zabezpečuje prostřednictvím zaměstnanců ÚMČ plnění usnesení zastupitelstva a rady městské části, pokud nejsou uloženy starostovi nebo jeho zástupci/cům,
- e. rozhoduje při kompetenčních nejasnostech mezi jednotlivými referáty a o případné podjatosti zaměstnanců,
- f. vede personální agendu, osobní evidenci a osobní spisy zaměstnanců, vypisuje výběrová řízení na pracovní místa, uzavírá pracovní smlouvy, dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce, určuje platové zařazení zaměstnanců, stanoví platy zaměstnancům a pracovní náplně, vyhodnocuje zkušební dobu, ukončuje pracovní poměr zaměstnanců, přiznává zaměstnancům odměny, řeší otázky v oblasti pracovního práva, dohlíží na dodržování pracovně právních předpisů vůči zaměstnancům ÚMČ,
- g. organizuje účast zaměstnanců na vzdělávacích akcích zaměřených na zvyšování kvalifikace a složení zkoušky odborné způsobilosti pro vykonávanou agendu,
- h. zajišťuje potřebnou koordinaci uvnitř ÚMČ i s ostatními ÚMČ, Magistrátem hl. m. Prahy a dalšími institucemi v oblasti programového vybavení,
- i. poskytuje informace občanům,
- j. zúčastňuje se zasedání zastupitelstva a rady městské části s hlasem poradním,
- k. sleduje legislativu, změny zákonů, vyhlášek, vnitřních předpisů,
- l. zpracovává interní předpisy – pracovní řád, spisový a skartační řád a další vnitřní předpisy dle potřeby,
- m. ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě uskutečňuje řídící kontrolu,
- n. zodpovídá za účinnost vnitřního kontrolního systému, spolupracuje s kontrolními orgány na kontrole hospodaření a dalších činností úřadu,
- o. kontroluje evidence nemovitého i movitého majetku vč. pravidelné inventarizace,
- p. podepisuje rozhodnutí a jiná opatření vyplývající z výkonu státní správy ve věcech přenesené působnosti,
- q. administruje veřejné zakázky, zveřejňuje je v registrech a připravuje smlouvy,
- r. administruje výběrová a poptávková řízení, vystavuje objednávky, připravuje smlouvy
- s. zajištuje prostřednictvím externích dodavatelů a referátu údržby obce zimní i letní údržbu komunikací, cyklostezek, údržbu veřejné zeleně, běžné opravy,
- t. vede agendu prevence kriminality, agendu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, agendu požární ochrany, spolupracuje s Městskou policií i Policií ČR, zajišťuje školení BOZ a řidičů služebních vozů,
- u. kontroluje užívání základních registrů, zabezpečuje vedení registru oznámení podle zákona o střetu zájmů,
- v. vyřizuje žádosti, stížnosti, oznámení a petice, plní úkoly podle zákona č.106/ 1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
- w. připravuje smlouvy na pronájem majetku, pachty, věcná břemena, služebnosti apod.,
- x. zajišťuje provoz Místní veřejné knihovny v Šeberově,
- y. zodpovídá za plnění podmínek GDPR,
- z. plní další úkoly uložené mu zastupitelstvem, radou nebo starostou či místostarostou.